בניית אתרים
בניית אתרים
בעלי עסקים וחנויות לא צריכים להיות בעלי רקע במחשבים כדי לבנות אתר אינטרנט. כל אחד מהם יכול לפנות לחברה מקצועית ולקבל הצעת מחיר מסודרת על שירותים מן הסוג הזה. מצד שני, המחירון בענף האינטרנט עשוי לבלבל את קהל הלקוחות. לא תמיד קל לדעת מה המחיר ההוגן לשירותי בניית אתרים מסוימים או באיזה אופן ניתן לחסוך בהוצאות. הפתרון הוא להכין היטב את שיעורי הבית ולהשתמש בכל המידע הקיים שעומד לרשות הלקוחות.
ראשית, חשוב להכיר את הפרמטרים שמשפיעים על מחירי בניית אתרים באינטרנט. המחיר נקבע על פי גודל האתר, הדרישות של הלקוח והחבילה שאותה הוא בוחר. חבילות גדולות שמתאימות לאתרים מסחריים יעלו הרבה יותר מחבילות קטנות, שמיועדות לאתרי תדמית או לאתרים בסיסיים בלבד.
שנית, המחירון אמור לשמש לצרכי משא ומתן. תמיד אפשר לקבל הצעת מחיר מסודרת ממספר חברות שעוסקות בתחום של בניית אתרים. הצעת מחיר לא מחייבת את הלקוח והיא משמשת רק כנקודת הפתיחה. לקוחות שמשווים בין חברות לפי הצעות מחיר יכולים לחסוך כסף והוצאות מיותרות.
מדוע חשוב לקבוע פגישת היכרות עם נציגי החברות?
יש הרבה אנשי מקצוע שעוסקים בתחום של בניית אתרים ולכל אחד מהם התמחות שונה. לצד מתכנתים ומומחים למחשבים, יש גם אנשי תקשורת, מעצבים, מקדמים, אנשי תוכן, מנהלי מכירות, מנהלי פרויקטים, נציגי תמיכה טכנית ועוד. מבחינת הלקוח, פגישת היכרות עם נציגי החברה היא הדרך הטובה ביותר לקבל עליה מידע אמין.
הפגישה היא הזדמנות לשמוע על פרויקטים קודמים שבוצעו על ידי החברה ועל הניסיון שיש לה. במהלך הפגישה ניתן להתרשם מנציגי החברה ברמה האישית ולוודא שיש איתם שפה משותפת. שיתוף פעולה בין הלקוח לבין החברה יקבע את הצלחת הפרויקט. בעזרת שיתוף פעולה פורה אפשר לאפיין בצורה מדויקת את האתר, לקבוע לוח זמנים שמתאים לשני הצדדים ובסופו של דבר גם למנוע בזבוז של משאבים.
לסיכום, בניית אתרים היא תהליך שמורכב משלבים שונים. בשלב הראשון יש להשוות בין מחירים, בשלב השני חשוב לבצע משא ומתן ולבסוף יש לקבוע פגישת היכרות.
